14. november 2013

Bogen om Geranium. 2. udgave. - En bog for alle have elskere.

Jeg har efterhånden en hel del havebøger, og de fleste bruger jeg som opslagsværker. Jeg tror faktisk at bogen om Geranium der er skrevet af Birgitte Husted Bendtsen, er den eneste bog, jeg har læst fra start til slut. Det er der flere årsager til. For det første er jeg bidt af ’en gal Geranium’, og samler af denne. For det andet er det en spændende, lærerig og underholdende bog.




Jeg kender ikke Birgitte Husted personligt, men har alligevel en fornemmelse af hvem hun er, for bogen oser af personlighed og kalder smilet frem, når hun fortæller om sine erfaringer på godt og på ondt, og deler ud af sin viden om den fantastiske staude, som Geranium er.

For hvem:

Bogen er for alle og skrevet i et sprog der forstås, uden at man nødvendigvis behøver at være ekspert ud i botaniker eller noget der ligner. Den henvender sig til de som er helt ’grønne’ og de mere garvede inden for have dyrkning.



Hvordan bruges bogen:

Du kan læse bogen som en undeholdende og levende fortælling om Birgittes liv med Geranium, eller du kan bruge den til at blive meget mere klog på planten og dens historie.

Bogen indeholder ca. 25 plancher med smukke fotos, og beskrivelser af de mange sorter og arter af Geranium der findes. Plancherne er aldeles brugbare.

Jeg har selv brugt dem når jeg var i tvivl om hvilken Geranium det nu drejede sig om, fordi skiltet jeg havde sat ved planten, på mystisk vis var forsvundet.

I og med at plancherne er så tilnærmelsesvis naturtro som det nu er muligt med foto, kan man faktisk lægge enten blomst eller blad på planchen, og mere eller mindre sætte navn på art og sort. Det er bare SÅ genialt, efter min mening.



Hvor købes bogen:

Bogen kan købes hos de fleste boghandlere eller på nettet. Jeg har købt min HER fordi Birgitte har signeret bøgerne i denne webshop, og ekspeditionen er hurtig og meget kunde venlig.

Du kan besøge Birgittes hjemmeside, hvor hun skriver om både Geranium og Phlox HER

1 kommentar: